Followers

Tuesday 16 April 2013

BuBur Nasi Knorr

17/04/2013
salam sayang Dannia Addriana...

Mornnningggg...
Di pagi yg tenang even tak berapa nak indah dan dirasakan agak hangat dari biasa kerana dia area Ijok ni dh berapa hari tak turun hujan. Dah mcm buat laporan kaji cuaca lak (aptb kn... hehehe)

Ada penambahan lagi ni, even pagi ni kepala macam pusing sedikit sebab tak cukup tido ditambah dengan perut yang bergelora kelaparan. Namun, korang nampak tak perkataan namun tu. Perkataan tu timbul disebabkan pagi tadi aku dengan yakinnya berdiri diatas penimbang berat, tu diaaa muncul lah angka 55kg. Time tu rasa mcm nak lompat2 jek atas timbang n say kat timbang tu ni semua satu konspirasi menipu. Namun aku kena telan kenyataan itu. Bak kata orang "kenyataan memang menyakitkan".

Bebalik pada cite sedih jam 9.30 pagi, aku tengah syok buat keje sambil ditemani lagu-lagu korea dari you tube. 


kalau rasa nak dengar tu jangan ler malu2 nak tekan button play ni... enjoy...

Tapi tumpun aku telah dicuri oleh bunyi2 yang hadir dalam perut. Tanpa dapat menahan kelaparan aku pergi lah membancuh sesuatu di pantry. Mesti korang nak tau kan. hehehehe....




Ini lah makanan saya untuk pagi ini. Bubur nasi Knorr perisa udang. Ini adalah hasilnya setelah dibubuh air panas. Kemudian hasilnya yg pic sebelah kiri ini.


cara-cara penyediaan:

1) Mula-mula koyak kan sahaja plastik tersebut.
2) Tuang kedalam cawan (sepatutnya dalam mangkuk tapi tak jumpe lak mangkuk).
3) Tuang air panas sampai penuh cawan.
4) Kacau selama 2minat sahaja.
5) Tungu sejuk sedikit.
6) Baru boleh makan... yam yam...

Banyak tak step penyedian dia. Well resepi orang poyo memang macam ni. hehehe...

Rasa dia memang tak boleh nak kata lah kan, sebab ada rasa undang tapi.....

1) Rasa udang kering (tak kan nak letak udang hidup pulak, mau ada rasa mcm busuk bangkai lak)
2) Rasa ketam pon ada jugak, klu korang nak tau memang dia ada bubuh ketam yang sejuk beku tu. Dekat dalam gambar atas tu kan ada nampak benda yg halus dan panjang kan. Tu lah rupa ketam.. (tak payah nak over sangat lah sampai nak bayangkan rupa ketam yang ada sepit tu. Kang aku sepit korang ngan cubit aku ni).
3) Rasa Knorr...

Yang sebenarnya tekak aku ni tak berapa nak ngam sikit nagn perasa udang ni. Bau udang kering tu kuat sangat habis satu office berbau. Tapi aku dari dulu tak suka membazir makanan benda lain aku memang kuat mebazir. hehehe..


tu kan dh habis, tingal sisa jek.

sekian berita syahdu dipagi hari yang berakhir pada jam 10.35pagi 17/04/2013...


*akan diedit beberapa jam kemudian..



No comments:

Post a Comment