Followers

Wednesday 6 June 2012

makan2 dgn Family

7/62012
salam sayang Dannia Addriana...


semalam aku keluar pergi makan-makan dengan family aku. kitorang sekeluarga keluar besama. dah lame dah kitorang tak keluar sesame sbb selalu adik aku yang no 2 tu mesti ada jek hal la. semalam jugak aku yang belanja diorang semua sbb saje jek nak gune duit gaji aku tu.... buat apa duit banyak2 tapi boring jek xde wat pape....


tapi duit gaji aku tu memang kene simpan sikit sbb raya tahun ni aku nak beli barang2 untuk raya. macam tahun lepas duit aku habis dalam RM1000.00 sbb beli baju, beg n kasut.


tahun ni mak kasi duit dalam RM200.00. RM100 mak suruh beli baju kurung, tiap2 tahun mak memang kene belikan aku baju kurung dengan duit mak. pastu yang lagi RM100.00 tu mak suruh aku beli kek sendiri n beli lah apa2 jek barang. mesti orang pelik kan kenapa birthday sendiri aku yang kene beli kek. mak aku tau aku ni jenis cerewet pastu demand semacam, aku tak macam adik2 aku yang leh terima ape jek yang family belikan atau kasi. Tapi aku tahu ape jek yang aku beli family aku pasti suka. aku suka beli benda yang bagi aku sedap tak kira lah murah atau mahal, yang penting aku suka. Part baju raya lak, aku rasa aku nak cari baju warna unggu lembut n harga dia Dalam RM200.00, mak kasi seratus pastu aku tambah seratus. warna unggu lembut ni warna tema untuk adik aku n gf dia tapi aku saja jek nak menyebok.


Kalau masuk bab kek lak aku rasa tahun ni aku nak beli kek kat Secret recipe la. budget mungkin dalam RM100.00. kalau kat sini ada Italy Bakery kan best, sbb bf suka sangat belikan kek birthday aku kat situ. tapi tahun lepas aku punye kek aku beli kat pekan jek so kek tu biasa jek tapi murah. pastu aku rasakan aku nak ajak family makan kat luar n sudah semestinya dalam RM100.00 melayang. aku kalau bab makan aku memang tak bekira asal kan aku suka. Memang la mak aku tu mesti bising sbb aku ni jenis yang suka membazir tapi aku nak diorang rasa life yang aku penah rasa. semua ni mungkin sbb bf aku yang selalu bawak aku makan kat mcm2 tempat, n ape jek yang family bf aku buat. mesti bf aku akan suruh aku buat jugak, sbb tu aku cukup berbeza sekarang.


sentuh pasal budget raya mungkin orang yang membaca akan rasa melampau bila tau aku habiskan duit sebanyak RM1000.00 untuk raya. tapi jangan ssalah faham tau, sbb bila aku beli beg aku akan pastikan beg tu aku suka walaupun harga dalam RM300.00 or RM400.00, mugkin orang pikir aku membazir tapi aku akan guna kan beg tu dalam masa setahun n xtukar tau. kalau kasut lak selalunya aku akan beli brand nautifit atau larry sbb brand tu selesa n harga pun tak mahal, biasanya dalam RM 89 or RM79. kalau brand lain aku leh pakai jugak tapi pastu kaki aku mesti melecet, tengok lah kasut yang aku beli kat nose tu memang cantik tapi natijah dia aku yang tangung sbb kaki jadi melecet.  n time raya aku akan beli wages n sandal jek. tapi tu lah kasut yang aku guna sampai hancur baru aku tukar. so senang cite RM1000.00 tu ibarat barang2 untuk setahun. tapi get ready lah tadah telinga dengar mak aku membebel.


lagi satu raya tahun ni aku dah janji dengan bf nak belika dia 1 baju melayu sbb aku bekenan betul la dengan design baju tu harga dia dalam RM187.00 jek. tapi kire okey lah tu sbb bulan May hari tu dia belikan baju kurung moden untuk follow wedding kak nana. Harap- harap dapat lah aku beli baju tu. bile belikan bf aku baju melayu mesti aku jugak nak beli baju kurung yang sedondon dengan dia. tapi tak tau lah nak pilih warna apa. bile beli baju kurung mesti melayang duit aku dalam RM200.00. so mcm biasa aku punya baju kurung mesti ada 2pasang. kasut mesti kene beli 2 pasang.


tapi family aku n bf aku kena lah besabar dengan kerenah aku bila nk shopping barang2 raya. mesti bf aku xlarat lah nk ikot aku tawaf 2kali jj baru pastu g mp pastu g tampin pastu g taman cempaka. dengan my mom lak memang aku terhad xleh jalan sangat sbb mak cepat penat n xlarat nk ikot kerenah aku yang suka masuk semua kedai.



No comments:

Post a Comment