Followers

Thursday 10 May 2012

jujur

11/5/2012
salam sayang Dannia Addriana....


benarkah rupa akan menjadi ukuran dalam segala segi,
diri ini tidak memiliki rupa yang boleh dibangga kan dan jauh sekali hati yang murni,
namun layak kah diri ini mengharapkan kasih pada seseorang yang memiliki kesempuranan,
kenyatan sememangnya menyakitkan namun itulah yang harus ditelan.


Aku adalah insan yang tidak memiliki kecantikan yang dapat dibanggakan oleh orang lain,
aku sering kali tewas dengan diri sendiri,
insan yang sering meluahkan kata-kata sayang pada ku tidak pernah memuji jauh sekali menjaga hati,
aku sering kali memperkitaikan perkara itu namun aku sedar bahawa dia adalah manusia yang jujur,
dia tidak akan memuji jauh sekali untuk menipu sekiranya benda itu bukan lah diminati.


kerana kejujuranya membuatkan aku sedar bahawa ramai diluar sana yang tidak jujur,


dibatas waktu yang tertentu aku sering kali curiga dengan kejujuran sidia,
adakah aku yang dihargai,
adakah aku yang disayangi,
adakah aku yang diutamakan,
adakah aku yang dibertahta dihati,


semua persoalan itu tidak pernah dan tidak mungkin dapat kurungkai,
tapi takdir yang akan menunjukan semua kebenaran.....







No comments:

Post a Comment