Followers

Monday 14 May 2012

kenangan form1 sampai form3

15/5/2012


salam sayang Dannia Addriana....


hari ini akunak story pasal kenangan aku time aku sekolah masa form 1 smpi form 3. aku sekolah kat DS time tu aku suka sangat dengan kengkawan aku ngan life aku time tu. kenangan paling best sudah semestinya masa ku form3 coz time tu muka kau putih sangat macam cina tau pastu aku punya pipi cepat sangat merah bile aku senyum nagn aku marah. paling ketara sekali bile member baik aku caz suka sangat cubit pipi aku yang tembam tu. dia geram sangat kot tengok pipi aku yang tembam pastu bile kene cubit mudah sangat merah n lame gile nak hilang tau. aku ngan caz kawan jek tak lebih pun sbb awek dia pengawas n lawa gile kot.


dalam kelas aku ni nakal sikit lah cikgu duk mengajar aku leh pulak duk main patah2kan kapur pastu g baling kt kengkawan aku. yang selalu jadi mangsa mesti lah caz sbb dia yang selalu sangat duk buat pasal ngan aku.  tapi bukan aku sorang jek tau yang duk main baling kapor tu sudah semestinya member2 pompuan aku joint sekali lah. time tu aku umur jek 15tahu tapi leh lagi main kejar2 nagan kengkawan siap kejar dengan batang penyapu lagi. nakal kan.


dalam kelas aku ni selau lah jugak mengantok nak wat macam mane dah tu aku punya mata nak tertutup. aku ni bile time habis jek kelas mula la budak2 lelaki duk melepak kat meja aku sampai member kamcing aku jelous kat aku sbb mamat yang dia minat tu asyik duk melepak jek ngan aku. aku nak buat macam mane time tu kalau dah dioarang yang heboh nak menyempit kat aku. alah diorang duk bekumpul tu pun bukannya nak buat ape pun just story pasal awek diorang pasal moto diorang apasal aktiviti diorang pastu yang paling best sekali mesti lah bile diorang membahan kawan2 diorang. aku lak sorang jek pompun kt situ tapi xde lah diorang duk kutuk aku. diorang jest rasa best sbb aku leh joint topik yang diorang story. aku bukannya jenis yang tergedik2 time sekolah sbb aku tak minat lah nak couple time tu. aku dengan diorang memanag nampak relex tapi aku respect gile kat diorang sbb diorang selalu bagi nasihat kat aku pasal lelaki. diorang tak pernah ajak aku g melepak xtentu hala. kadang2 diorang sendiri yang cakap lelaki ni bukannya baik pun. so aku ni memang dah terbiasa n aku xminat becinta time tu sbb aku bengang bile tengok member stress pasal bf ke, aku dah banyak masalah dengan familiy so aku xmaulah serabutkan kepala aku dengan becinta.


dalam kelas aku ada sorang budak lelaki cini ni. aku xtau lah nape lah dia suka sangat duk usap kepala aku. dah banyak kali larang n marah pun still xjalan jugak. member2 lelaki aku lak diorang xsuka bile budak cine tu duk sentuh kepala aku, diorang lak yang emo gile. aku xpaham nape lah budak cite tu kata aku ni comel. rasa nak gelak guling2 kot sbb aku tau aku xcomel. tapi budak cina ni memang baik pun dengan aku selalu lah jugak duk besembang ngan aku.


masa nak hujung tahun aku rapat la pulak dengan si sengal ni. aku pun tak xtau nape lah kitorang leh rapat. die lak yang asyik duk menyempit. tapi dengan dia aku banyak share problem aku n dia pun banyak gak share problem dia. aku xnafikan yang mamat ni memang bermasalah sikit sbb selalu sangat ponteng kelas lah n aku pun xingat aku lagi yang dia buat. dia ni aku suka sikap dia yang walaupun dia nakal tapi dengan aku dia oeky jek siap tolong aku siapkan keje seolah lagi. nak dengar tak story pasal awek dia.


awek dia ni pompuan yang lemah gemalai, bukan macam aku. adalah sekali tu diorang nak balik sekolah sesame so si sengal ni bawak lah awek dia g jalan pintas. tapi kene lah melangkah longkang, terkial2 lah minah tu nak melangkah. pastu aku xingat mcm mane aku leh tahu story ni rasanya si mamat ni yang cite kot. mamat tu kata " aku ingat pompuan ni macam kau, aku tengok ko selamber jek langkah longkang.". aduh memang aku migrin asal lah dia samekan aku dengan awek dia dah terang lagi besuluh yang awek dia tu pompuan melayu terakhir jalan pun lemah gemalai pastu cun lak. aku ni dah lah kasar pakai main redah jek. dah terang2 lah aku ni jauh beza. pening kepala jugak aku dibuatnya sbb mamam nii yang asyik suruh aku jadi orang tengah time nak ngorat awek dia.


aku jugak ada 1 member baik yang selalu g sekolah n balik sekolah sesame. dia ni xlah handsome mane pun aku tengok biasa jek, tapi pelik gak sbb ada jek pompuan yang nak jadi awek dia. aku lak jenis yang xamik port sangat dengan love story dia. dia ni memang baik selalu sangat tungu aku balik sekolah sesame walaupun kitorang lain2 kelas. dia selalu sangat tanye asal aku xcouple, pastu mulah aku buat ayat keramat aku" wei aku ni xsuka lah nak serabutkan kepala aku pasal pakwe2 ni, aku xsuka". terus terdiam member aku tu.


korang nak tau tak apa jadi kat member tu pada tahun 2006.


dia menjadi bf aku. aku xsangka lak yang dia sebenarnya menyimpan perasaan kat aku dari aku form 2 lagi. masa aku form 3 banyak kali juagak lah sorang pompuan ni datang jumpa aku duk tanye aku ni becinta ke dengan member aku tu. dah semestinya lah aku cakap "aku xpenah becinta dengan dia". tak lame tu aku dengar cite member aku couple dengan pompuan yang duk tanye aku. aku tak penah target pun yang member aku tu syok kat aku just 1 hal yang wat aku musykil adalah dia cepat emo bile aku xjoint dia study. tak sangka lak aku leh becinta ngan member aku ni yang sememangnya ramai sangat pompuan yang dok kejar dia. ramai gak budak2 kolej aku cakap yang rupa kitorang ada persaman. tapi aku nak wat macam mane dah xde jodoh, aku putus dengan dia. kitorang couple dalam setahun setengah jek kot.


okey ni aku nak story pasal kenangan aku time form 1. first jek aku masuk dalam kelas aku tu aku terus terpandang sorang mamat ni, xlah handsome biasak jek, tapi nak wat macam mane aku dah jatuh cinta pandang petama kot. memang kelakar. tapi mamat ni buat dek jek kat aku mamat ni jugak bukan orang melayu, parent dia orang india n masuk islam. mamat ni lak hitam manis jek. aku duk simpan perasaan punya lah lame, xde sorang pun dapat detect yang aku ni suka mamat tu. aku ingat mamat tu pun suka kat aku sbb aku ada dapat satu surat yang menyatakan dia syok kat aku. n dalam tahun 2012 ni aku dapat kesan mamat tu melalui facebook. so aku dengan selamber badak g tanye dia pasal kenangan lame tu. ceh hancur bekecai aku rasakn bile dapat tau rupanya mamat tu mane penah suka kat aku. dia syok kat member aku yang cun. aku pun nak kate ape aku relex jek n aku dengan selumber jek g mengaku aku penah suka dekat dia. kalau nak tau mamat tu lah punca aku tak penah becinta time sekolah sbb aku tunggu mamat tu. even sampai sekarang kot aku still ingat kat mamat tu. aku memang setia bile aku dah sukakan sesuatu tapi aku bukan lah jenis yang akan menunggu jugak mamat tu. aku terima sesiapa jek yang sayang aku.


masa form2 lak aku ni xbanyak sangat buat perangai just relex jek. tapi ada gak kenangan yang lucu. aku leh lak g main conteng kat laci meja kau. time kelas agama aku akan duduk kat meja lain ntempat aku lak akan ada orang lain duduk. budak nia ku tak tau lah nape kretive sangat g conteng meja aku. aku mesti lah rasa marah pastu aku g lah sound dia. tapi sound tulis kat laci meja lah. budak ni pun g layan n balas. selalu lah kitorang dok mesej kat laci meja tu. unik pulak aku rasakan. n nak tau budak tu minat kat kawan aku n diorang couple tau. n budak lelaki tu cakap aku ni tak ubah macam kakak dia sbb pemikiran aku matang pastu aku ni lak banyak bagi nasihat. Padahal life aku time tu tengah kelam-kabut, n untuk pengetahuan korang aku sendiri time tu tak penah becinta lagi.









No comments:

Post a Comment